Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adop Vliegt mooi zo te zien en ja Funjet snelheden zijn het niet maar is dat wel de bedoeling en haalbaar met zoiets, indien je 8x8 gaat gebruiken zou ik toch even de amperetang erbij pakken want die gaat heeel erg veel trekken denk ik + je lipo kan het mogelijk niet aan, ik denk dat hij ongeveer rond de 60Amp uitkomt, ik had een blizzard met een 1350KV 9x5 en 43Amp dus ..... |
Gezien de vele vliegertjes die al uitgerust zijn met setups berekend in
Drive Calc heb ik daar toch aardig vertrouwen in (mits de schuifjes aangeven dat de gegevens gebaseerd zijn op werkelijk meetgegevens en geen gemiddelde schatting).

De huidige setup met een Turnigy 3530-1100kV en APC-E 9x6" zou volgend Drive Calc 16,5A moeten doen bij een static thrust van 874 gram en een Vopt van 65km/u. In de praktijk blijkt dat 14,9A (gemiddeld over 3 minuten vol gas) en de static thrust heb ik niet kunnen meten maar hij blijft net niet vertikaal hangen (bij een AUW van 970 gram).
De Turnigy 3530-1400kV met APC-E 8x8" moet zo'n 31,9A gaan doen bij 823 gram static thrust en een Vopt van 101km/u. Dus dat klopt ook wel aardig Zoals Nando al zegt: Kwestie van elektronen voeren.

Ik heb een EasyStar met Hype Alpha iL28-4004 binnenloper gehad en op 3S met APC-E 6x4" trok die slechts een schamele 71A.

Ook daar was dik de 100km/u mee te halen (gemiddelde over 3 runs met radar gemeten was 116km/u).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van het voorste gedeelte van het binnenwerk waar de accu in moet?
en kan een lange, dunne lipo, bijvoorbeeld een litestorm 1800 VX 3S (33x100x23) ook over dat randje geplaatst worden, of levert dat allemaal problemen op? |
Voor tot achter (schotje) is het bakje 9,5cm. Breedte is 5cm voor en ruim 7cm achter bij het schotje. Maximale hoogte is 2,2cm (voorkant) voor het cockpitje van de zweefversie (standaard cockpitkapje). Het schotje is op zich wel weg te halen, hoewel het natuurlijk wel extra stevigheid geeft. Alles hangt aan het bakje in het midden.