De update van vandaag...
Weer druk bezig geweest met de Charter, in het kader van "profiteren van de tijd die je hebt!". Volgende week zal het ongetwijfeld vooral avond-knutselen worden.
Affijn knutselvrienden, wat is er sinds de vorige update allemaal weer gebeurd? Ten eerste is de binnenkant voorzien van een licht (letterlijk en figuurlijk) sausje. Het was even een overweging om dit wel of niet te doen, het zijn toch weer een paar grammetjes extra, maar ik kon het niet laten. Het beschermt het hout een beetje en ziet er uiteraard stukken netter uit. En ik heb me in weten te houden: het is een dun (grond) sausje geworden.
Dusssss...kom maar op met de "wel doen / niet doen" discussie!
Omdat het landingsgestel naar achteren verplaatst wordt (gezien het neuswiel) klopt de door meneer Robbe bedachte versteviging van de bodemplaat niet helemaal meer. Nieuwe versteviging achter rompspant
R5 had ik gisteren al geknutseld (rechts op de foto), vandaag heb ik ter compensatie van het extra gewicht de dubbele bodemplaat
R13a/b voorzien van wat gaten. Het merendeel van de krachten door het landingsgestel komen nu toch niet meer hier terecht, dus moet kunnen! Op de foto liggen de twee onderdelen ze nog los, ze worden pas verlijmd nadat de bodemplaat is bevestigd.
En die bodemplaat zit er inmiddels op. Kritische kijkers die niet bekend zijn met de Charter-bouw valt misschien de gapende kier aan de voorzijde op. Geen paniek, dat hoort zo, komt later allemaal nog goed!
Voor wie zich mee laat slepen in het feestgedruis dit weekend...veel plezier!
Groeten,
Marco