@skiff: Ik zal het onthouden wat betreft het zelfmaken van prepregs of het kopen van prepregs via een klant van je. Opzich is het niet zo heel erg om een keer een paar uurtjes te soppen om een rol van 20 mtr koolstof om te vormen tot prepreg. lamineren op een vlakke tafel is een stuk makkelijker dan over/in een ronde plug/mal. Kun je ook aan lijm-films komen om een Nomex kern aan een prepreg laminaat te lamineren? Ik heb namelijk begrepen dat "gewone prepregs" te weinig hars bevatten om een goede verlijming te krijgen tussen het koolstof en de kern.
Ben op het moment niet opzoek naar schuim. Ik heb nog een blok eps staan van 300x100x50cm dus voor een eventueele volgende fiets heb ik meer dan voldoende. In principe voldoet eps prima voor mijn gebruik zolang ik het maar niet heter stook dan 70 graden en een beetje oplet met het vacuüm.
Wat betreft de oven ben ik er wel aardig uit denk ik.
Ik ga proberen om via Ebay aan zo'n Eurotherm controler, relais en een thermocouple te komen. De verwarmings elementen probeer ik via de oudijzer handel op de kop te tikken.
Het bouwen van de oven moet nog even op zich laten wachten omdat ik redelijk onverwachts weer een paar avonden naar school moet als voorbereiding op de opleiding die ik in september wil gaan volgen.
Iedereen bedankt voor de hulp. Echt super zo'n forum met zoveel kennis!