Neem de zender en zet ALLE electronische mixers uit. Dit was bij mijn zender nog het meeste werk omdat het ding (Walkera WK-0701) allerlei dingen al doet zonder dat je erom vraagt.
Je moet de mixers uitzetten omdat de Flymentor dit allemaal voor je gaat doen.
Ik denk dan ook dat de beginner al wat geld kan besparen door een "gewone" 7 kanaals zender aan te schaffen zonder ingebouwde heli-zaken.
Nu gaan we de heli aanpassen. EERST ga je de draden van de regelaar naar de motor losmaken (1 van de 2, of 2 van de 3) om ongelukken te voorkomen. Zorg dat deze geen sluiting kunnen maken en tape ze evt. af.
Neem een stuk papier en bepaal nu welke servo's wat doen. Als je b.v. een 120 graden CCPM aansturing hebt, dan heb je nu (na uitschakeling van de mixer) 1 servo die de roll bedient (Aileron, tuimelschijf links-rechts), 1 die de nick bedient (elevator, tuimelschijf vooruit-achteruit) en 1tje die waarschijnlijk nu niks meer doet. Deze laatste komt straks direct op de Flymentor en gaat dan weer meedoen met de CCPM.
Voordeel van de mixing op de Flymentor is dan ook dat je een kanaal over hebt straks. Merk de servodraden met een plakkertje ofzo met de funktie erop. Geef dit ook ergens aan voor je ontvangerkanalen!
Omdat de Flymentor duidelijk moet weten welke servo wat doet om te kunnen stabiliseren, is het belangrijk de servo's goed aan te sluiten.
Ik kwam op de volgende aansluitingen:
Elevator (nick): Geel
Aileron (roll): wit
Throttle (gas of pitch): oranje
Rudder (staart): grijs
Ik heb de motor altijd op Governor staan (regelaar regelt zelf de motortoeren a.h.v. een instelling met een schuif op de zender) dus die zit bij mij op een aux kanaal. Heb je- of wil je dit niet dan kun je gewoon je bestaande gascurve en kanaal blijven gebruiken.
Je kunt de Flymentor stabilisatie traploos instellen, en daarvoor gebruik ik een ander aux kanaal waar ik de blauwe draad op aansluit.
Als je nog een schuifkanaal over hebt, kun je ook de gevoeligheid van de staartgyro ook vanaf de zender regelen. Deze draad heeft een groene kleur. Helaas heb ik geen kanaal hier meer voor en dus moet ik de gyro met de hand afstellen.