@ Crazy:
Ik weet dat dat beweerd werd, maar dan hoor je tegelijk ook weer verhalen dat er hier en daar weer zeer grote tot nog toe onbekende reserves gevonden worden (vrij recentelijk is er nog een heel groot gasveld bij australie ontdekt, en ook voor de kust van zuid amerika zijn velden die voorheen onontginbaar waren en dus niet meetelden in de voorraad, toch opengesteld).
Die olie en nadere fossiele energie, die is voorlopig echt nog niet op. Dat wil niet zeggen dat het niet op kan, en dús dat we er best wel zuinig mee mogen doen. Maar dat doe je niet met electrische auto's die opgeladen worden door middel van fossiele brandstoffen, met een totaalrendement wat slechter is dan rechtsstreeks brandstof in je auto te gooien. Dan gaat het alleen maar harder met opraken....
@ ajh:
Kijk dat bedoel ik nou. Vlieg je electro omdat je dat beter bevalt: prima!
Verder geen gedoe. over vermeende voor of nadelen, anders dan het gebruiksgemak en de geluidsproductie....
@ Ferro: bij mijn weten draait er in nederland op de maasvlakte nog een steenkoolcentrale, maar dat is feitelijk niet relevant: vrijwel alle (>90% ) energie in Nederland word d.m.v. fossiele brandstoffen opgewekt, dus hoe dan ook, als je electro vliegt word de energie daarvoor nog steeds door fossiele brandstoffen opgewekt.
Maar we zijn geloof ik wel weer aardig afgedwaald, en ja, ik weet het, daar ben ik schuldig aan. Sorry!!!!
Groet, Bert
Laatst gewijzigd door brutus; 14 februari 2010 om 13:49 |