Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sleurhutje Vakmensen zijn geen mensen die vasthouden aan hun oude technieken. [...] |
Inderdaad, ik gebruikte 'vakmensen' als quote, in de context werd meer ambachtlui bedoeld geloof ik.
Citaat:
Zoals ik ook al zei over de knutselelektronica. Na een aantal jaar wil men weer lekker zelf knutselen om de techniek te begrijpen en komt "het oude" in een geüpdate vorm terug. |
inderdaad. En het voordeel van electronica + microcontrollers is dat de instap drempel eigenlijk best laag is. Ja je zal nieuwe dingen moeten leren, maar dat is wat je met knutselen altijd al doet.
[stukje neerkijken op nieuwelingen geknipt]
Citaat:
Ik denk dan ook dat de "oude knarren" niet zozeer een aversie hebben tegen moderne technieken maar meer tegen het feit dat het voor hen geen toegevoegde waarde heeft. En ja, autonome systemen programmeren is ontzettend leuk (ook zelf gedaan met allerlei soorten microcontrollers en DSP-processoren) maar eenmaal een keer werkend is er weinig spannends meer: Been there, done that, got the t-shirt. Back to basics. |
Tja, ook dat is een vrij definitief oordeel, 'geen toegevoegde waarde'. Als je kijkt hoe zeer het gebruik van microcontrollers is toegenomen denk ik dat je daar toch eigenlijk de plank mis slaat: de eerste de beste heli heeft al een stuk of vijf microcontrollers in de besturings-keten zitten: Een in de zender, een in de zendmodule, een in de ontvanger, een in de gyro en een in de brushless regelaar. Geen toegevoegde waarde zei u? Volgens mij ben je daar een gebrek aan kennis/vaardigheden aan het wegpoetsen.