Ondersteboven vliegen en een looping zijn niet hetzelfde... ondersteboven vliegen kan een Mikrokopter niet. Ik vlieg mijn mikrokopter (1,2 kg) tot pakweg windkracht 4+.
Ik heb na het lezen van de opmerking bij het filmpje: "The most advanced UAV available on the market" toch maar eens gekeken wat er dan zo allemaal mogelijk is met dit speeltje.
mijn korte opmerking: De mikrokopter kan hetzelfde voor pakweg 1/5 van de prijs van de goedkoopste MD.
Ook de mikrokopter heeft een luchtdruksensor, 3 gyro's, een 3-assige versnellingsmeter en een elektronisch kompas. Toch knap van die 2 duitse hobby-isten dat ze dat in hun achterkamertje voor elkaar hebben gekregen.
De lange versie:
Ik geef toe, de MD wordt compleet gebouwd geleverd, kan GPS vluchten maken, wordt geleverd met een doos randapparatuur waar je U tegen zegt. Maar nu komt het:
Citaat:
Reference price for a Microdrone MD4-200 is about 25000 €
Reference price for a Microdrone MD4-1000 is about 50000 €
|
ex BTW en ex Laptop...
Dat is wel een verschrikkelijke boel geld voor iets wat precies hetzelfde kan als een mikrokopter. Toegegeven, de mikrokopter is aardslelijk vergeleken met dit ding.
Ik heb voor de grap net even zitten rekenen, maar inclusief alles kom ik met een Mikrokopter niet boven de 6000 euro totaalprijs uit. En dat is dan wel inclusief een laptop, HD video camera, video downlink (FPV), RC-zender, GPS ondersteuning met POI, fotocamera, video-bril, continue telemetrie-down / uplink, accu's en het belangrijkste; verzendkosten...

Het zit alleen niet in zo'n professionele plastic bak dan, dat niet. En je moet zelf nog een paar uur sleutelen en studeren om het voor elkaar te krijgen.
FF een flauwe opmerking: mijn Calmato trainer zonder enige intelligentie haalt ook de 400 meter makkelijk. Dat ligt niet aan het vliegding, maar aan de zender die je gebruikt... (en de kwaliteit van je ogen, ik red dat zeker niet..)