Hallo Robert
Jij bent benieuwd naar de achterassen? Ik ook.Maar eerst ligt er nog een andere uitdaging voor mij.Ik wil nl.De achterkant zo maken dat hij op en neer kan.Zonder hydrauliek of luchtdruk.Hoe? Mechanisch natuurlijk.
Ik heb het volgende idee.De chassis balken ga ik uit twee stukken maken.Een boven en een onderkant.
Ik heb even wat foto's gemaakt van mijn krabbels.Kun je gelijk zien hoe ik te werk ga.
Hier de boven en onderkant.In allebei de delen komen er zilverstalen pennen zodat de twee delen uit en in elkaar kunnen schuiven.
Hier zie je de twee standen.In de lage stand zit het onderste deel in het bovenste deel.In de hoge stand is het bovendeel ca. 14 m/m uit het onderdeel getild.Maar hoe ga ik nu tillen?
Aan de binnenkant van het chassis komen,op drie plaatsen, aan het bovendeel en het onderdeel stangetjes in een hoek.Hetzelfde als een schaar die bij hoogwerkers wordt gebruikt.Worden die stangetjes naar links gedrukt dan gaat dus het bovendeel omhoog.Totdat de stangetjes vertikaal staan.
Om de stangetjes te bedien ga ik een H-frame maken en daar worden 6 aansluitstukken voor de stangetjes op gemonteerd.In het midden tap ik draad en met een draadstang en motor kan ik de zes scharen in 1 keer bedienen.
Of het goed gaat werken? Dat weet ik ook nog niet maar proberen kan altijd.
Mvg Opa Wil