Deze week kreeg ik de regelaar voor Logo #2 binnen, een YGE 120HV. Op het
eerste gezicht ziet het er allemaal degelijk uit, ben benieuwd of het ook goed
werkt!
Van de week ook een koffer voor de Rave gemaakt zodat ik die op de fiets mee kan nemen,
naar een ander, veel groter veldje hier in de buurt.
Woensdag heb ik daar 4 vluchtjes gemaakt en lekker kunnen oefenen, bijna een heel pack leeg gechaost
en er zat duidelijk verbetering in op het einde van de vlucht. Ook wat tic tocs geoefend,
aangezien de Rave niet super veel power heeft is het nog best een goede oefening om de tic tocs
zo snel mogelijk proberen te doen zonder dat het toerental inzakt. Begonnen met side
in tic tocs en vervolgens 4 punts tic tocs die duidelijk veel meer vermogen vragen.
Bij thuiskomst de Rave even nagelopen, bleek dat er op sommige plekken in de main gear
nog maar een half tandje zit. Nou is dat nog geen ramp, maar op een plek miste er ook
2 naast elkaar, gelukkig had ik nog een gear liggen, dus die erin gestopt en vrijdag nog
even 2 testvluchtjes gedaan. Voor de zekerheid heb ik nu gelijk maar een delrin gear besteld
welke steviger zou moeten zijn.
Zaterdag was ik uitgenodigd om in Almere te komen vliegen met de mensen van 3DHelifreakz,
ondanks de harde wind en de kou was het erg gezellig! Henry heeft een
aantal vluchtjes van de Logo gefilmd dus daar ben ik erg benieuwd naar.
De Logo maakte helaas wel een raar fluitend geluid, wat de 3de vlucht erger werd, dus
toen maar gestopt. Na wat overleg kwamen we tot de conclusie dat het waarschijnlijk
een motorlager zou moeten zijn. Dus toen de Rave gepakt en daar nog een vluchtje mee
gedaan.
Bij thuiskomst zaterdagavond een nieuwe motor in de Logo gestopt zodat ik zondag
gelijk kon testen of het inderdaad de motor was. Zondag zat het weer echter niet echt mee.
Na 1 minuut vliegen begon het te regenen, en het geluid was er ook nogsteeds.
Echter wel ietsje anders als dat het zaterdag was.
Omdat het geluid iets anders was en het enige wat verder verandert is op de motor na
de gear mesh is, denk ik dat het geluid van de pinion komt. Er zat namelijk nogal wat roest
op die pinion (ik heb werkelijk geen idee waarom, is ontstaan in/na Spanje). Zondagavond
dus even met een staalborsteltje op de dremel de roest verwijderd en de pinion een beetje
ingevet, maar helaas nog niet verder kunnen testen.
Al met al wel een redelijk goede vliegweek gehad, al had ik zondag liever wat meer vluchten
gemaakt.
Totaal deze week: 11 (7 Rave - 4 Logo)
Totaal 2010: 38