Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trilliwilli Een super initiatief, zeker als ze producten aan gaan bieden die niet te koop zijn. Wat ik wel zie aan alle reacties is dat iedereen meer geïnteresseerd is in een lagere prijs dan de betere kwaliteit die aangeboden word.
Eerlijk gezegd denk ik dat moeilijk gaat worden, als je bedenkt dat onderdelen draaien en frezen veel tijd kost, en de eerste serie ontwikkeling is en Leimbach grote series produceert. Als Stefan en Stef het goedkoper aan kunnen bieden is dat super, maar kijk niet gek op als dat niet zo is.
Veel modelbouwers vinden Leimbach duur, maar als ik 1 ventiel moet maken kan ik dat echt niet voor die prijs doen. De reden dat ik dit aanhaal is om te voorkomen dat nu lijkt of er veel interesse is, en als de prijs bekent word, bijna iedereen afhaakt, terwijl je waarschijnlijk wel veel betere kwaliteit koopt.
Als een Mercedes voor de helft van de prijs gemaakt kon worden, reden er ook veel meer rond, maar ja!
Wel interessant om te blijven volgen. |
Hallo William,
Ik ben realistisch en ik weet ook dat de eerste proefmodellen veel tijd kosten om te ontwikkelen en te fabriceren, maar je zal dan wel een CNC draai en freesbank moeten aanschaffen als je in serie wilt gaan bouwen.
Een CNC draaibank en een CNC freesbank zijn dure investeringen en zal je op 20 a 30.000 euro moeten rekenen, tenminste als je professionele machines wil aanschaffen.
Ook zijn deze machines 2e hands nogal duur !!
Als je deze machines er ooit weer wilt uithalen, dan kunnen de producten niet echt goedkoop worden, maar je zal toch beslist niet duurder mogen zijn dan Leimbach of Damitz, want dan haakt inderdaad iedereen af !!
Maar heeft Stef in ieder geval een CNC Freesbank, maar ik weet niet of hij ook een CNC draaibank heeft ??
Hierma kan je natuurlijk de kosten iets beperken, als je deze machines al hebt.
Ik verwacht ook niet dat jullie heel veel goedkoper zulen kunnen zijn dan leimbach, maar als je een beter product kan verkopen dan is daar best markt voor, maar dan moet je nog niet echt aan hele grote aantallen denken !!
Ik wens de beide heren heel veel wijsheid en succes toe !!