Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stef.barneveld Hallo,
Goede spullen hebben nu eenmaal een prijs. Ik denk dat je moet gaan voor kwaliteit. Stafan steekt er ontwerptijd in, en ik heb toch ook het een en ander moeten investeren als je dit soort producten wil gaan maken.
Ik ben ook zeker niet te beroerd om wanneer dit loopt snellere en betere machine's te kopen.
Ik merk dat in Duistland er geen enkele moeite bestaat om wat meer te betalen voor een goed product. Ik maak daar velgen zonder prijsopgaaf die ik hier in Nederland niet kwijtraak omdat ze te duur zijn.
Vindt het jammer dat op dit initiatief vooralsnog prijsopmerkingen komen.
Maar goed, we gaan gewoon verder, de aanhouder.....
Stef |
hoi stef,
je hebt als verkoper altijd met marktwerking te maken. Je prijs / kwaliteit verhouding is gewoon belangrijk hierin. Als beginner in de modelbouwverkoopwereld om het maar even zo te mogen noemen zul je je moeten bewijzen. Nu weet ik dat dat wel goed komt en ben ik de beroerdste niet om een reeele prijs te betalen. Echter zal zeker voor de leken gelden dat ze voor bekende namen kiezen als leimbach en kampfer. Het zal tijd nodig hebben om de naamsbekendheid op te bouwen en daarnaast ook te bewijzen dat je goede kwaliteit levert.
Als mensen weten dat de kwaliteit in orde is en de prijs rechtvaardigd zal dat probleem ook wel verdwijnen. Echter mercedes is ook niet meteen begonnen met prijzen ver boven de concurrenten en ook hedendaags kunnen ze dat nog niet permitteren. Je moet jezelf niet de markt uitprijzen.
En als jij en stefan de krachten bundelde ben ik er zeker van overtuigd dat er hele mooie spullen uit voort gaan komen.