Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helitony Kun je depron ook bespannen en is de HK folie daarvoor geschikt? |
Ik weet wel dat er iemand hier op het forum een niet-ingedekte schuimvleugel heeft bespannen, maar dat was geen depron. Best mogelijk dat je een depron vleugel kan bespannen... maar waarom zou je het willen? Het oppervlak van depron (anders dan isolatieschuim) is heel glad. En depron modellen zijn doorgaans (tenminste bij mij) niet zo heel erg duurzaam. Misschien worden ze wel duurzamer met bespanning... maar wel weer ten koste van werk & kosten.
Ik denk dat je depron misschien wel kan bespannen, maar even een proefje doen lijkt me slim. Een stukje afval-depron, stukje Oracover, bout niet te heet zetten (zo nodig geleidelijk aan heter proberen).
Ik weet niet wat de oorzaak was dat ik de Sirion niet kon bespannen met HongKongCover maar wel met Oracover. Er is gesuggereerd dat het schuim bij verwarming gas afgeeft, maar dat zouden dan wel meer klanten van Gerten toestellen gemerkt hebben. Omdat ik een andere vleugel (Robbe Nova) eerder met Oracover had bespannen wat wél goed was gelukt, heb ik het aangedurfd om het een derde keer te proberen.
Ik heb wel de indruk dat Oracover wat makkelijker te verwerken is, dus zich makkelijker om ronde vlakken laat spannen etc.