Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klamath
Laat ik zelf maar niet beginnen over displacement etc. rijdt zelf een Corrado VR6, welke dus een 2.9 liter V6 heeft. (met ook maar 190 pk. maar goed, de auto is ook uit 93 en niet getuned of weet ik wat. en ik rijdt er toch 7.5~8 liter op 100 kilometer mee. (1:13 ongeveer) wat toch helemaal niet verkeerd is. |
Dat is inderdaad nog een net verbruik, maar het is dan ook geen erg zware auto. Het extra nadeel van de Amerikaanse auto's is vaak nog dat ze extra groot en extra zwaar zijn, hetgeen het verbruik helemaal niet ten goede komt.
Het zegt misschien ook veel over Volkswagen, dat ze in 93 er reeds in slaagden het verbruik bij zo'n auto's relatief laag te houden.
Ik rij zelf met een Hyundai Tuscon, met een 1.9 motor en deze verbruikt zo'n 8 liter. Hoewel dit een "modernere" Aziatische auto is, illustreert het toch dat de Europese merken het al die tijd lang niet slecht hebben gedaan. (Azië doet het echter ook niet slecht hoor, begrijp me niet verkeerd.)
Bottom line; we mogen allemaal gegrond trots zijn op onze Europese auto industrie! En hoeven daarom niet altijd de "bigger is better" slogan van de Amerikanen te volgen.