nieuwe brushless easystar stijgt niet op?
Hee hallo ik ben vrij nieuw hier en ben begonnen met een easystar, want ik wil beetje leren vliegen alvast.
Omdat ik straks hiermee wil gaan fpv-en heb ik gelijk genomen wat ik nodig had.
Dus een easystar met een :
- multiplex funjet power set (brushless motor)
- graupner mx12s
- 2s 2700mah lipo
maar goed na 3 dagen in elkaar zetten is hij aardig gelukt.
Nou zo blij als ik was moest ik vanmiddag gelijk even kijken hoe hij het deed.
Het begon al een beetje goed te waaien, maar ik had zoiets van nou als hij maar even een stukje vliegt dan weet ik genoeg.
Toen hield ik de easystar in mijn ene hand in de lucht en met de andere hand gaf ik gas. Gooide hem schuin omhoog met wat kracht tegen de wind in.
Maar wat gebeurde er hij maakt gelijk een duik naar beneden. Ik schrok hier best wel van want mijn canopy vloog er gelijk af en hij viel op zijn neus. Ik kreeg niet eens de tijd om rechter stick ook naar beneden te trekken.
Nou nog 1keertje geprobeerd en gelijk precies hetzelfde.
Toen maar gelijk gekapt voor dat ik nog schade op zou lopen.
Toch weer gaan kijken hoe het met de balans zat en volgens de beschrijving zit deze goed, en als ik de easystar op mijn vingers op het aangegeven punt houd hangt hij kaarsrecht.
Nog even nagekeken en las ergens hier via google dat waarschijnlijk mijn propeller verkeerd om zat?
Want de tekst die op de propeller staat moest naar de neus toewijzen.
Nog even verder gezocht naar plaatjes van andere easystars brushless propellors, en vergeleken. Kon het niet erg duidelijk zien maar in vergelijking met die van mij hij meestal het hetzelfde en soms precies andersom?
Nu wilde ik even vragen omdat ik best wel bang ben om weer te vliegen of dit het probleem kon zijn dat hij direct naar beneden dook?
Want toen mijn propeller verkeerd om zat kwam er toch een behoorlijke stuwkracht vanaf, en nu hij omgedraaid is ook nog steeds.
Ik had namelijk ook het gevoel dat mijn gashandel bijna helemaal open stond en hij totaal geen lift kreeg.
Hoop dat jullie me kunnen adviseren / helpen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
m.v.g.
Chris
|