Nou, daar ben ik alweer. Ja hoor, Johan en Bluefalconholland hebben gelijk - depron is prima te foliën.
Ik heb het geprobeerd zowel met de HongKong folie die ik niet mooi kreeg op mijn Sirion, als met dezelfde Oracover waarmee ik de Sirion uiteindelijk wél goed kreeg. Ging allebei; gek genoeg werd het met de HK cover van meet af iets gladder (ik had een stukje 6mm depron aan de ene kant met HK cover, aan de andere kant met Ocover gedaan). Toen ik daarom probeerde of ik de Oracover mooier kon krijgen... werd het alleen maar hobbeliger. Eerst geprobeerd op de 75% stand waarmee ik foliewerk meestal afwerk... later nog eens met de 100% stand, dat werd niet beter. Conclusie moet zijn dat het allebei kan... maar dat de HongKong cover een ietsje gladder resultaat geeft op depron!
Omdat ik toevallig in het bezit ben van een digitale schuifmaat, heb ik van beide folies de dikte gemeten (ja hoor, zonder backing laag

) Nog een verrassing: Oracover is 0,06 mm dik, HongKongCover is 0,04 mm dik. Dat had ik eigenlijk omgekeerd verwacht, omdat ik het idee heb dat ik ook met een spantenvleugel Oracover mooier om de moeilijke welvingen heen krijg (zoals ik hierboven al beschreef). Maar, dikte is natuurlijk niet alles.
Nee, Oralite heb ik niet in huis, anders had ik dat ook wel opgemeten...
Dat stukje 6mm depron dat aan beide kanten is gefolied, bracht me al op het idee dat op deze manier de depron wel heel buigstijf werd, en het idee kwam al bij me op dat dit misschien wel interessant was voor een shocky... dus dat was een verrassing om die Ghost te zien. Ja, je kan heel veel van het depron wegsnijden en er dan gewoon overheen foliën, het zal sterker zijn dan de oorspronkelijke plaat depron en véél lichter. Zeker als je het met Oralite zou doen natuurlijk.
De rimpeltjes die ik niet weg kreeg krijg je natuurlijk weer heel gemakkelijk weg als er geen depron onder zit...