Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2010, 22:54   #14 (permalink)
Chrisking

Leeftijd: 31
Standaard

Ok dus eigenlijk zou ik de voorkant nog iets zwaarder moeten maken. Want de cg zit nu in de achterkant van die strip die over de vleugelbuis zit.
Ik had namelijk ook echt het gevoel toen ik hem vanmiddag weg gooide dat het een baksteen was, voelde totaal geen lift vermogen.
En dan zat mijn propellor idd verkeerd vanmiddag, maar wanneer de cg goed zat had hij dus wel een beetje zwevend naar de grond moeten gaan?
Want nu was het echt vanuit mijn hand in een 45 graden boog naar beneden met de neus tegen de grond aan. En het canopy vloog er af!
Het is dus echt een zweefvliegtuig die enkel dmv gooien al zou moeten vliegen.
Weer reuze bedankt! Word alweer een stuk vrolijker, want was beetje depri geworden haha.

m.v.g.

Chris

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sleurhutje Bekijk bericht
Het zwaartepunt moet, bij een beetje power setup, ongeveer 5 mm voor het oorspronkelijke zwaartepunt liggen. Ik hield altijd de voorkant van de strip die over de vleugelbuis zat aan. Dan was er niets mis mee. Met een dikke 2S 3200mAh, een Hype Alpha iL28/4004 en APC-E 6x4" was mijn EZ flink aan zijn gewicht maar met een ferme gooi naar voor zweefde deze altijd netjes rechtdoor en landde uiteindelijk gewoon netjes als je niets deed.

Als je vliegtuig te zwaar is naar de staart, wordt het een drama om te vliegen. Dus beter neuslastig dan staartlastig.

Gekscherend heeft iemand gezegd dat je je zender op de grond kon leggen met gas dicht, de EZ gooien en dan je zender oprapen om vervolgens gas te geven. Vol ongeloof natuurlijk geprobeerd maar het is echt waar (mits je zwaartepunt dus maar goed is).

De setup van de FunJet is op zich niet verkeerd (Himax 2700kV met APC-E 6x4"). Wel opletten dat de bolle kant van de propellor (waar de tekst op staat) naar de voorkant van de EZ staat. Anders heb je een hoop lawaai maar weinig wind.

Bij flinke wind is het maken van rolroeren een must. Anders wordt het flink vechten tegen de wind. Maar bij windkracht 6 is geen enkel probleem, zeker niet met een zwaardere accu.
Chrisking is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 22.184
Discussies: 101.501
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Carp
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 15:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht Indoor M.r.c. Real80...
9 oktober 2011 20:40
door Serpent950
Ga naar eerst nieuwe bericht De KDS-450C
9 februari 2012 01:25
door HackWar
Ga naar eerst nieuwe bericht Beginnerstruggy? Protech...
23 januari 2012 20:26
Ga naar eerst nieuwe bericht Zijn de schaatsen al uit...
31 januari 2012 18:46
door Bertus
Ga naar eerst nieuwe bericht FORUMLEDEN en Techniek: ...
31 januari 2012 22:13
door steffe
Ga naar eerst nieuwe bericht Binnenvaartschip: Spits,...
14 oktober 2010 18:44
Ga naar eerst nieuwe bericht Plaats hier nieuwe...
21 september 2011 21:30
door Bertus
Ga naar eerst nieuwe bericht lipo accu
9 februari 2012 20:31
door katske10
Ga naar eerst nieuwe bericht Mikado Logo 500SE FBL...
10 februari 2012 12:33
door helihenk
Showcases in database
Total ShowCases: 871