Ik folie altijd met oracover naar volgende schema , waar bij het niks uitmaakt wat er gefoliet word.
Voorbeeld vleugel.
1: Leg de vleugel op de folie (onderkant) en teken met potlood rondom de grote af + 2 cm . (voor de randbogen + 5 cm) dan uitsnijden.
2: Bout op 120 grad , dan de vier hoeken vast heften zodat de folie mooi strak op de vleugel ligt.
3: Dan tussen de hoeken de randen folien , ook om de hoek alles klaar maken en het teveel afsnijden met een scalpel.
4: Bij ronde tippen zet ik de bout op 200 grad en maak de tip ook helemaal klaar.
5: Bout eerst weer laten afkoelen op 120 grad en dan kan de rest door warmte gekrimpt worden , ik neem hiervoor een föhn die op 160 grad staat en druk het ligt op het hout door een stuk badstof handdoek.
6: Bij een vol beplankte vleugel maak ik een hoekje open waar ik naar toe werk zodat de lucht kan ontsnappen.
7: Bij styropor de bout op max. 90 grad , styro met balsa of abachi beplankt niet hoger als 120 grad , styro gaat anders gassen en je blijft bellen houden onder de folie.
8: Echt depron kan veel hitte af en gaat niet gassen zoals styro , ik folie depron ook met 120 grad .
Mvg Johan
|