Een nieuwe update over de laadinrichting voor de voorste torpedo, deze hele week elke avond zitten frummelen met koper.
De halve cirkels op de vierkante buis gesoldeerd, een heel gedoe om de juiste verdeling en alles haaks erop te krijgen, alles is slechts even vastgezet met een drupje soldeer.
De langsliggers gemaakt uit vierkante buis, zodanig bewerkt met de dremel zodat ik een L vormige ligger overhield, de cirkels licht ingeslepen met de slijpschijf zodat het L vormig profiel erin valt, op dit punt kon ik pas alles helemaal vastsolderen zonder het risico dat door warmteoverdracht mijn soldeersel weer uit elkaar viel.
Ik had al rekening gehouden met de hoek waaronder de torpedo in het ruim verdwijnt, volgens de bouwtekening blijkt dat 30 graden te zijn, volgend probleem was dat ik moest uitzoeken hoe ik de tafel zo vast kon maken dat het toch demontabel bleef.
Het volgende op gevonden, dmv dunwandige 1,5 mm buis een verbinding gemaakt, met knevels van 1 mm rvs die voor de verbinding zorgen.
Hierdoor blijft de hele opstelling demontabel in vier delen, waardoor het opbergen simpeler wordt.
Als laatste de uiteindelijke opstelling, gisteravond in de verf gezet, compleet met de stukken hout voor het goed glijden van de ingevette torpedo.
Zoals ik de opstelling gemaakt heb is deze eigenlijk niet geheel correct, de tafel bestaat normaal uit twee inschuifbare delen, meer uit praktisch oogpunt heb ik een vaste uitgeschoven uitvoering gemaakt, waardoor ik meer stevigheid krijg in de opstelling.