Trex 600 aanpassen
Deze week eindelijk de swash servo's gekocht, ik stond op het punt om nieuwe in de winkel te kopen maar uit onverwachte hoek komt ineens een aanbieding van iemand die ze niet gebruikt. Aangezien de weersvooruitzichten toch erg slecht waren was ik afgelopen week al begonnen met het demonteren van alle electronica.
Ik heb alles behalve de staart servo van de heli gehaald en ben begonnen om de drie nieuwe servo's in frame te monteren. Ik wilde ook "sleeve" materiaal om de servo draden aanbrengen omdat ik dat mooi vind en omdat het wat meer bescherming geeft. Een tijdrovend klusje blijkt achteraf, nadat ik de drie servo's klaar had zat het toch allemaal niet lekker naar het zijn en heb alle sleeve's verwijderd en opnieuw aangebracht. En nu zit het na uren prutsen wel goed, ook het monteren van de elevator servo gaf wat problemen maar ze zitten erin.
Echter nadat ik de instellingen in de zender ging checken en eens snel pitch up en down gaf begonnen de volgende problemen. Na enkele seconden stopte de boel ermee en gebeurde er 2 a3 seconden niets? Ik zag op de ontvanger dat de groene led even rood werd en daarna weer groen en zat er weer beweging in???? Tja ik ben nog een aardige leek op dit gebied dus snapte er niet veel van, ik vermoedde wel dat de 3a bec waarschijnlijk het probleem was maar toch maar ff een berichtje op het MBF gezet en daar werd mijn vermoeden al bevestigd.
Ik moet dus een andere (6a) bec op de heli schroeven omdat de ds610 nogal wat stroom vragen. Wat mij ook opviel was dat de 5.1volt regulator direct op de staartservo zat (futaba 9254). Nu las ik al dat deze servo meer dan 6 volt niet lekker vind maar de ds610 lopen dus nu wel op 7.4 volt!!
Is het nu verstandig om deze regulator tussen de BEC en de ontvanger te plaatsen??
Morgen maar weer verder met de spartan en zal dan ook wat foto's plaatsen van deze verbouwing.