Schlüter Magic
Hey Dimitri,
Heb net je relaas gelezen van de Magic, vind't leuk om zien dat er nog liefhebbers zijn van deze oldies.....Ik heb ondertussen een kleine verzameling schlüters: Heli-Star van 84 (met Superior-kop), Scout van 88, vliegklare Magic (nieuw gekocht), twee gemonteerde magics waarvan één nieuw ongevlogen, een Champion 90% compleet, en nog een massa onderdelen om ze allemaal in de lucht te houden....er zijn zelfs nog twee magics en een boel Scout onderdelen op weg uit de VS......
Als je nood hebt aan de originele bouwtekeningen, of bouwbeschrijving van de Magic, let me know......
Wat die van jou betreft: de houten voorbouw is in ieder geval niet origineel, de Magic werd altijd geleverd met de kunstof voorbouw. ook de staartrotor klopt niet: de bladhouders zijn niet de juiste, de Magic werd eerst geleverd met tweedelige bladhouders met een lager en druklager, en later ééndelige bladhouders. Je had dan ook nog de mogelijkheid om de tandwielen in de drive te vervangen door 20 tands, waardoor die 1:1 draait.
Wat leuk is aan de Schlüters, is dat vele onderdelen uitwisselbaar zijn. zo kan je de volledige rotorkop van een Futura Nova/Milennium zonder meer monteren op een Magic (kleine aanpassing aan de lengte van de rotoras nodig). Tuimelschijf en pitchcompensator zijn tevens uitwisselbaar. eigenlijk is de kop van de futura een in de details verbeterde kop van de scout/Magic, het basisprincipe is in al die jaren niet gewijzigd.
Bottom line: Keep'm flying!
ps, als er iemand schlüters van de hand wil doen, drop me a line!
Wim
|