Wat betreft het opspannen van materiaal nog even wat toelichting. Balsa vastzetten op de wijze zoals ol de foto staat werkt wel om even wat te proberen, maar is een minder goed idee voor seriewerk. Het vervormd nogal gemakkelijk.
Voor seriewerk gebruikte ik op m'n oude tafel een frame waarin ik de te frezen plaat opspande. Frame zette ik vast met lijmtangen. Dat werkte wel aardig. Deze methode gaat op de TRON-plus niet lukken. Ik kan hier geen lijmtangen gebruiken. Vandaar de schroefgaten. Ik moet m'n frame constructie nog wel aanpassen. Daarover ben ik nog aan het dubben. Foto's volgen t.z.t als dat klaar is.
Depron bevestig ik als volgt. Ik neem een 6mm depronplaat als offerplaat. Deze voorzie ik aan de onderzijde van wat kleine stroken dubbelzijdig plakband. Aan de bovenkant Action lijmspray erop. Dan de te frezen plaat erop zetten. Aan de randen indien nodig wat afplakband om te borgen. Dit geheel op de tafel. En frezen.
De offerplaat kan, als je met beleid plakt, 3-10 keer gebruikt worden.
Ik heb gisteren overigens de tafel verplaatst naar z'n toekomstige stek. En, volgens verwachting, moet het geheel weer afgesteld worden

. Maar eerst bij de diverse kringloopwinkels in de buurt maar eens op zoek naar een tafel en hem daar op zetten. En dan pas definitief afstellen. Anders blijf ik bezig.