Ik kan Aaalie volkomen bijstaan wat betreft dat spellingspunt...
Het ligt em vaak niet in het KUNNEN beheersen van de spelling, maar wel in het juist WILLEN spellen en schrijven.
Ik heb hier al enkele jongere gebruikers van 13-16 jaar gezien die pérfect schreven, zelfs beter dan enkele oudere forumgebruikers. Dat wilt dat niet zeggen dat het volkomen vrij was van spellingsfouten (een tikfout is snel gebeurd, of je kunt nu eenmaal niet alles weten), maar de boodschap is wel gestructureerd opgebouwd en je merkt meteen of iemand dus ook moeite heeft gedaan die boodschap netjes op te stellen zodat iedereen het begrijpt.
In die zin vind ik het dan ook heel begrijpelijk dat dit als "respectloos" wordt bestempeld aangezien sommige gebruikers ons forum vaak zien als een machine waar je je vraag neerploft, zonder te letten op spelling of zinsbouw, en waarvan dan verwacht wordt dat er na 5 minuten al een antwoord uitgespuugd wordt.
En als er dan toch zo nodig over het niet KUNNEN beheersen van het Nederlands wordt gesproken, gebruik dan een spellingschecker!!! Deze oplossing wordt zo ongelofelijk veel aangereikt en is zo'n makkelijke oplossing, maar niemand maakt er kennelijk gebruik van.
Ik gebruik zelf Mozilla Firefox als webbrowser waar standaard foute spelling rood onderlijnd wordt (terwijl ik deze tekst aan het tikken ben ook dus). Dan is het maar een kwestie van eventjes corrigeren. Maar ja, dat kost natuurlijk moeite, en -daar zijn we weer bij af- dat WILLEN die personen liever niet doen.