Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Super john Ik heb andere servo's in mijn heli gezet (3x ds610) en ben de boel aan het afstellen. Echter heb ik nu een probleem, als ik even heel snel pitch up en down geef dan gebeurt er ineens 2 a 3 seconden niets meer. Ik zie dan dat de groene led op de ontvanger (R617Fs) dan rood oplicht?
Heeft dit iets met de bec te maken? Op de heli zit een 3a bec, de rce-b3x? |
Je schrijft dat het probleem zich voordoet als je even heel snel de pitch up en down geeft.
Op dat moment gaan dus alle drie de servo's precies tegelijk heen en weer en wordt er dus erg veel stroom gevraagd.
Als een servo heel snel van richting moet veranderen dan vraagt vooral een digitale servo veel stroom.
Je gebruikt een bec die 5 ampere continu en 7.5 ampere piek (dus heel even) kan leveren, als je dit heen en weer bewegen van de stick even vol houd heb je dus grote kans dat je te lang boven de 5 ampere komt en de BEC het dus niet meer kan trekken.
Ik heb dezelfde Turnigy BEC hier liggen en heb deze net even aangesloten op mn DS610 servo's om te testen en bij mij zakt de spanning ook te ver in waardoor de ontvanger gaat knipperen.
Dit gebeurt bij mij na een aantal seconden heftig de pitch stick op mn zender op en neer te bewegen.
Ik heb een spektrum ontvanger welke een knipper signaal geeft als de spanning te laag is geweest.
Bij normaal gebruik zal dit waarschijnlijk dus niet zo snel gebeuren maar wil je het zekere voor het onzekere nemen dan kan je beter een zwaardere BEC gebruiken.
Ik gebruik zelf voor deze servo's de castle creations BEC pro die tot 20 ampere kan leveren maar elke BEC die boven de 6 ampere kan leveren voldoet waarschijnlijk ook.