Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Anko Het enige verschil tussen een CP en een FP heli, is dat een FP heli niet op zn kop kap vliegen.. maargoed, t duurt toch maanden voordat je uberhaupt een beetje kan rondfladderen, laat staan inverted vliegen.. |
Lang geleden dat ik zulke stierepoep heb gelezen. Ow nee, staat nog genoeg van op het forum
CP en FP zijn twee totaal verschillende beestjes, als je echt kon vliegen had je jezelf wel anders uitgedrukt. Ik heb FP's tot 1100mm rotor gevlogen, en vlieg nog steeds met FP indoor. En allemaal hebben ze dezelfde distinctieve verschillen met CP:
- Landen is lastiger, omdat je headspeed indikt en dus de stabiliteit minder word
- Vlagerige wind betekend moeilijk op hoogte houden, luchtstroom vertaald direct in lift
- Snel vliegen is extreem baloonen, de heli wil zelf de neus omhoog drukken
- Weinig tot geen instelopties, als je met 1300 rmp hoovert dan is het lastig je headspeed te verhogen voor meer stabiliteit
Allemaal dingetjes die je met een CP eruit kunt halen als je hem goed afstelt.
Als ik jou was zou ik een van de Trex 450-klonen kopen. Spuuggoedkoop qua onderdelen (Ik heb ook een HK450, als tie stuk is bestel ik een complete kit voor $30) en overal te krijgen door de trex-compatibiliteit. Ik zou wel investeren in een goeie zender (2.4Ghz, 6/7 kanaals) want die neem je dan mee naar je volgende kist. Mijn HK450 kostte compleet zonder zender met verzend zonder douane 100 euro...
Succes met kiezen!
Ton.