@Bert
Ik had altijd het idee dat het redelijk gelijk was linksom of rechtsom. Wel vaak ineens een versnelling, waardoor je bochtjes voorzichtig moest vliegen.
De trim was voldoende om de helikopter zonder draaing te kunnen hoveren.
Linksom of rechtsom zou theoretisch hetzelfde moeten zijn (variatie in koppel tussen de twee rotor's).
Ik spreek in verleden tijd want......helaas is na de indoor vliegbijeenkomst van afgelopen zondag de Firespy niet meer in orde

.
Hij draait nu heel snel naar rechts (met de klok mee) als je naar rechts stuurt en is vrijwel niet meer naar links (tegen de klok in) om zijn verticale as te draaien.
Trimmen verhelpt dit niet ( de trim werkt nog wel; de helikopter is nog zo af te regelen dat hij vrijwel niet meer draait, alleen bij het sturen gaat het fout).
Vliegtijd lijkt ook een stuk afgenomen.
Ik heb de kap er afgehaald en de tandwielen e.d. bekeken maar kan fysiek geen oorzaak vinden.
Wie o wie heeft nog tips? Onderdelen zijn los te koop en wil ik wel proberen maar dan moet ik eerst weten wat er niet meer goed functioneert.
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en opgelost?
Kan het zijn dat één van de motortjes 'op' is? (helitje is ongeveer 3 maanden oud).
Peter