Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2010, 19:54   #3 (permalink)
SDeath

Leeftijd: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk bericht
Hallo,

Ik lees veel verhalen dat de standaard servo's (weet nie eens hoeveel het er zijn) op Belt CP V2 niet goed (genoeg) zijn.

wat denken jullie daarvan?....

Als ik ze zou moeten upgraden, welke zal ik dan nemen? (ik zit te denken aan: TowerPro SG-90 )

Als het nodig is, hoeveel servo's heb ik dan nodig?, ik denk zelf alle 4 de servos (of moet ik alleen servos voor de swash plate hebben??)

Alvast bedankt voor de hulp.

Nog kleine edit:

welk gereedschap heb ik allemaal nodig (behalve kruiskop schroevendraaier), om gewoon alles te kunnen veranderen/bewerken etc. (Belt CP V2, gewoon de hele heli, dus mischien ooit CNC metal upgrade voor de kop/tail etc)
Hoi Aadje,

Ik heb zelf pas mijn originele servo's vervangen voor de TP SG90, wat een verschil maakte dat. De e-Sky servo's waren binnen 2 maanden eigenlijk al zo goed als op. Er zit zo ongelooflijk veel speling in die dingetjes. de TP's zijn een heel stuk sterker en strakker. Ze bewegen gewoon perfect. Ik heb ze via eBay gekocht €20,- voor 10 servo's dus dat is geen geld. De servo's werken zonder aanpassingen, tijdens het inbouwen zul je het gat voor de servo's linksachter wel wat op moeten ruimen geloof ik. Ik heb zelf de DTS mod uitgevoerd dus weet het niet zeker, ik weet dat de user : piloot ook deze servo's heeft en die heeft ze ook gewoon op de originele plaats zitten. Misschien dat je via hem nog wat instructies kunt krijgen indien nodig, maar denk dat je daar zelf ook wel uitkomt.
Je hebt minimaal 3 servo's nodig maar voor die paar euro zou ik, zoals ik zelf ook heb gedaan, ze allemaal meteen vervangen. De TP's komen ook veel beter weer in het midden terug wat voor je tailrotor stand geen overbodige luxe is.

Er zitten dus in totaal 4 servo's op je heli, 3 voor de swash en 1 voor je tailrotor.

Qua gereedschap heb ik zelf de 31-in-1 schroevendraaier set erbij genomen bij V-nix, verder is een ballinkplier (kogellink tang) wel handig, verder gebruik ik ook nog een zijkniptang voor de tyraps en een Leatherman crunch om het een en ander goed vast te kunnen houden. Een pitch meter is eigenlijk inmisbaar.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Statistieken
Leden: 21.801
Discussies: 104.906
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Ravager
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht T Rex 700 fbl kopen?
26 mei 2012 12:26
door Heli-Uwe
Ga naar eerst nieuwe bericht Motor-regelaar?
21 mei 2012 19:58
door JPV
Ga naar eerst nieuwe bericht Klopt dit...?
19 april 2012 14:09
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Ga naar eerst nieuwe bericht NK Assen 26 mei
22 april 2012 22:39
door Theo
Ga naar eerst nieuwe bericht Aansluiten ontvanger...
25 mei 2012 16:07
door martijnoss
Ga naar eerst nieuwe bericht Trf 416 we
16 mei 2012 23:53
door Kevin rc
Ga naar eerst nieuwe bericht uit verkoop
27 mei 2012 00:33
door martijnoss
Ga naar eerst nieuwe bericht Snelle, sterke auto.
15 mei 2012 20:09
door RCRacer
Showcases in database
Total ShowCases: 866