Ik ben zeer regelmatig op de club, maar ik stoor me niet aan het gedrag wat je eerder noemt en heb niet het idee dat het gedrag specifiek extra gevaar met zich meebrengt. Ik ben wel benieuwd naar het percentage mensen dat zich eraan stoort bij ons op de club...
Er zit inderdaad 'een' risico factor, dat zal ik niet ontkennen. Maar alle filmpjes die ik heb gezien van een hoverende kist die crashed, ploft het ding gewoon neer omdat het helemaal geen snelheid heeft (stuk of 5 a 6 op youtube). De vliegtuigen die hoger en gemiddeld 100 klm/uur vliegen en plots de ontvanger accu stopt ermee vind ik gevaarlijker, zoals die soms naar beneden tollen volgas, de baan die het vliegtuig zal volgen is moeilijk te voorspellen!
EMCR is best een spectaculaire club waar je veel extreme dingen ziet vliegen; turbine jets, grote heli's en grote propellor kisten... Ik tip vrienden en familie vaak om eens te komen kijken en vind het ook leuk als er dan wat te beleven is. In deze zin is het volgens mij juist goed voor de hobby en voor de club. Sterker nog, ik hoop zelf aan het eind van het seizoen aan mijn prop te hangen