Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Discussie: Leren Vliegen
Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2010, 22:43   #4 (permalink)
Malelom

Malelom's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

Leuk topic, ik zal mijn verhaal ook vertellen:

Op een verjaardag had iemand het over rc helicopters, ik wist natuurlijk dat ze bestonden maar nooit echt over nagedacht, maar ik werd gelijk enthousiast.
Volgende dan zat ik op dit forum en heb ik direct een big lama besteld, in china en uiteraard kwam hij bij de duane terecht dus 4 weken moeten wachten en een erg dure lama geworden .

Na 4 weken was ie binnen, lipo geladen en gaan met die banaan.
1 minuut later kon ik mijn rotorbladen gaan vervangen, dat lag niet aan mij, nee mijn huis was te klein om binnen te vliegen was mijn diagnose.
Broertje gebeld: Hij is er!!! ff eten en dan gaan we naar het industrieterrein vliegen!

Uurtje later aldaar aangekomen, om en om een lipo hadden we afgesproken.
Na mijn 1e lipo rotorbladen vervangen en hij schudde al behoorlijk, ook zat de staart wat los.
Broertje erg voorzichtig (logisch, niet zijn heli) dus na zijn lipo slechts 2 rotorbladen vervangen en ik mocht weer.
Bij lipo 3 had ik de heli werkelijk waar perfect onder controle (wie zegt dat heli vliegen moeilijk is?) ik had wel een luchtruim van 20x20 meter nodig maar ik hield hem zowaar een minuutje in de lucht. Ik vloog op een meter of 5 hoog en roep: nu ga ik landen! Dit schreeuwde ik iets te hard want er kwam me toch een windvlaag en ik was inderdaad geland, maar niet op zijn pootjes. Staart er finaal af, rotorbladen stuk en landingsgestel kapot (hier was ik toch echt niet op terecht gekomen, zal wel fabricagefout zijn geweest.
Een zo goed mogelijk stel wieken bij elkaar gezocht en weer de lucht in ermee, hij vloog zowaar ook nog zonder staart. Niet voor lang want even later renden we beide een meter of 30 richting een hek waar de heli in hing.
Daarna schudde hij echt als een gek en kwam maar max een meter hoog dus hebben we de boel ingepakt.

Thuis de boel losgehaald en de schade was:
-Rotorbladen kapot
- inner en outer shaft krom
- stabilizer krom
- canopy doormidden
- landingsgestel stuk

Nieuwe delen besteld bij een nederlandse webwinkel zodat ik niet wekenlang aan de grond zou staan.

Eenmaal binnengekomen mijn inmiddels ook enthousiaste zwager opgebeld en we zouden achter het huis boven gras gaan vliegen, dat beperkt de schade was de achterliggende gedachte.
Samen in een half uurtje 20 rotorbladen erdoor gejaagt en toen stond de lama weer aan de grond.

Nieuwe bladen besteld en vanaf toen toch maar voorzichtig aan het oefenen in huis en inmiddels heb ik de lama prima onder controle.

Dit is dus mijn verhaal, al met al dolgelukkig met mijn big lama, perfecte beginnershelicopter, crashen kost echt niks en hij is superstabiel als er geen wind staat.
Malelom is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.801
Discussies: 104.906
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Ravager
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Trf 416 we
16 mei 2012 23:53
door Kevin rc
Ga naar eerst nieuwe bericht uit verkoop
27 mei 2012 00:33
door martijnoss
Ga naar eerst nieuwe bericht EMCR Rozenburg,...
14 oktober 2009 09:58
door Alexzzz
Ga naar eerst nieuwe bericht Uitleg/exploded view...
9 mei 2012 12:30
door KaiWissink
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Multiplex Twister EDF Jet
7 mei 2012 23:24
door Justinb81
Ga naar eerst nieuwe bericht T Rex 700 fbl kopen?
26 mei 2012 12:26
door Heli-Uwe
Ga naar eerst nieuwe bericht Motor-regelaar?
21 mei 2012 19:58
door JPV
Ga naar eerst nieuwe bericht Klopt dit...?
19 april 2012 14:09
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Showcases in database
Total ShowCases: 866