Ok tuurlijk is het goed voor een beginner om bij een club langs te gaan. Alleen waarom gooit iedereen meteen met het woord club als er een potentieel nieuwe modelvlieger zich aanmeld op het forum? Als er een vraag komt wat voor vliegtuig, komt er meteen te staan: ga naar een club met de wel bekende linkjes naar ofwel de locale club of de site(s) waar die de locale club kan vinden. Dat is A. geen antwoord op zijn vraag. B. Het wekt de indruk dat we regeln**kers zijn C. Het kan overkomen of we deze persoon er helemaal niet bij willen hebben D. Het schrikt gewoon af.
Geloof niet dat dit de bedoeling is van het forum. Wil hier ook verder niemand mee beledigen, maar irriteer me hier bijzonder erg aan aangezien dit een potentieel nieuwe modelvlieger gewoon niet helpt, zeker niet waarop het de laatste tijd gezegt word. Het kan zoveel genuanceerder(ook op het forum) en vriendelijker en een club is niet percee nodig zoals ik in mn vorige post ook al aangaf. Ik heb mezelf ook leren vliegen, welliswaar met wat schade maar dat hoort zoiezo nou eenmaal bij het modelvliegen. Af en toe maak je brokken en dat probeer je zo laag mogenlijk te houden, dat houdt het ook spannend.
Anyways, sorry dat ik dit topic even kaap voor mijn frustratie. Topic starter: Veel succes met je keuze en als tip geef ik nog mee om je woonplaats te vermelden. Vaak melden zich dan wel mensen hier die je eventueel willen helpen, ook als je niet bij een club gaat/wil.