Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Discussie: Leren Vliegen
Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2010, 22:52   #5 (permalink)
Malelom

Malelom's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

Dat je lama heen wil waar jij hem niet wil hebben is volkomen normaal in het begin, ook lijkt het ding wel magnetisch naar kasten en stoelpoten etc.

Als je je zender op je pc hebt aangesloten, kan je in het joystickmenu van windows zelf een calibratie uitvoeren, dit zou ik als eerste doen zodat het bereik van de knoppen bekend is bij je pc.
Vervolgens kun je in fms zelf geloof ik zo'n zelfde calibratie uitvoeren, dit heb ik ook maar gedaan, gewoon voor de zekerheid.
Als laatste kun je de betekenis van elke knop/kanaal instellen in fmz, hij denkt nu dat opzij met links gasgeven is, je moet heb even instellen zodat de juiste beweging het juiste effect geeft.

Ik heb fms niet meer op de pc dus kan het niet gedetaileerder uitleggen maar als je hier even zoekt op fms heb je zo een uitleg te pakken, zo is het mij ook gelukt.

Succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helicrazy Bekijk bericht
Hoi daar, wat een goed verhaal, ikzelf heb de helicoptermani gekregen na een blaadje van de aldi, inderdaad de kleine airwolf, heel makkelijk te vliegen, heb er inmiddels 2 want als er 1 crasht dan heb ik reserve onderdelen, toen wou ik meer, en heb ik op voordeelscout.nl een Apache (Syma) en een Chinoock besteld, beide 3 kanaals, fantastische ervaring, die Chinoock vliegt nog mooier dan de Apache, ik had het gauw door dat vliegen (dacht ik), dus toen moest er een E-Sky Belt CP 6 kanaals komen, nou ik heb er nog geen meter mee gevlogen, wat is dat moeilijk!, Hij komt van de grond maar dat is ook alles, staart kapot (met belt), mijn mooie houten rotorbladen stuk, enz, balen, alles nieuw besteld en gerepareerd en maar ff aan de kant gezet, nu heb ik een E-sky Big-Lama 500 via V-NIX, een 4 kanaals beauty iets makkelijker maar toch pittig, met het opstijgen wil de heli naar achter, dus iets met de stick naar beneden zodat hij naar voren gaat, maar dan gaat hij weer te ver naar voren en wil voorover vallen, is dit normaal, de simulator werkt niet goed, als ik de linkerstick naar links beweeg gaat de heli op de pc omhoog, das nie goed, heb je misschien een tip voor me, ik wil zo graag vliegen, maar lukt nog niet echt, dus ik verkies de simulator als die goed zou werken, maar op internet is er weinig info over de simulator, de Big lama is niet echt moeilijk maar ik vind het raar dat hij achteruit wil bij het stijgen?, Dus dit is mijn ervaring, ik vind het echt een superhobby, en ga door natuurlijk, net zolang totdat ik zonder trainingslandingsgestel kan vliegen, groeten Paul
Malelom is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.801
Discussies: 104.906
We verwelkomen onze meest recente forumlid, Ravager
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Trf 416 we
16 mei 2012 23:53
door Kevin rc
Ga naar eerst nieuwe bericht uit verkoop
27 mei 2012 00:33
door martijnoss
Ga naar eerst nieuwe bericht EMCR Rozenburg,...
14 oktober 2009 09:58
door Alexzzz
Ga naar eerst nieuwe bericht Uitleg/exploded view...
9 mei 2012 12:30
door KaiWissink
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Multiplex Twister EDF Jet
7 mei 2012 23:24
door Justinb81
Ga naar eerst nieuwe bericht T Rex 700 fbl kopen?
26 mei 2012 12:26
door Heli-Uwe
Ga naar eerst nieuwe bericht Motor-regelaar?
21 mei 2012 19:58
door JPV
Ga naar eerst nieuwe bericht Klopt dit...?
19 april 2012 14:09
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Rijders/Vliegers...
6 oktober 2011 14:55
door Burp
Showcases in database
Total ShowCases: 866