Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens Nee, dat is niet waar. Je regelaar heeft er vrij weinig mee te maken. Het enige wat die 60A van de regelaar zegt, is dat dat de maximale continustroom is.
Het formaat van je accu hangt af van je heli. In dit geval is de Trex 500 ontworpen voor 6s. Voor vliegtijden van rond de 5 minuten zou je een accu van ongeveer 2500 mah moeten hebben. De C waarde van een accu zegt iets over hoeveel ampere die accu continue kan leveren. Ook word er een korte piekwaarde opgegeven. Een accu met een hogere C waarde heeft minder moeite een hoge stroom te leveren. Hierdoor zal hij langer leven. |
lees nog eens goed.
Ik hang in mijn 450 ook wel eens een 3s 1300mah ipv 2200mah.. alleen moet ik dan wat doen aan de COG.. en ik vlieg minder lang.. maar het werkt gewoon.
Meer niet.
Je kan ook inderdaad een 2500 6s nemen, vliegt minder lang.
Een 30c accu weegt iets meer dan een 20c accu.. dat zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden ivm COG.
Je hebt gelijk als je het hebt over dat de 500 is ontworpen voor een 6s accu... maar daar gaan mijn rekenvoorbeelden ook over
Het is alleen maar wiskunde meer niet..