Aan het begin van de week kwamen de SLS lipo's binnen die ik laatst besteld had
ter vervanging van de flightpowers die hun beste tijd wel gehad hadden na +- 100 vluchten
De SLS lipo's zijn van de Eco powerline serie, de specs zijn goed en de prijs ook!
Dit keer heb ik ervoor gekozen om 2x 5S in serie te zetten omdat er geen stick packs
van de Eco powerline beschikbaar zijn.
Als stekkers gebruik ik tot nu toe altijd de 6.5mm bullets van Castle creations, werken
perfect en zijn netjes geprijsd. Althans als het vergelijkt met sommige duitse connectoren.
Om die stekkers te solderen heb ik een "high end custom tool" gemaakt met 2 wasknijpers,
een wasknijper om de stekker in te klemmen en de andere om de draad in de klemmen.
Op deze manier kan je heel makkelijk de stekker verwarmen aangezien hout slecht warmte
geleidt.
Gestekkerd en genummerd:
Verder kreeg ik vrijdag ook de tail gears voor de Rave binnen dus die kan aankomende
week ook de lucht weer in

.
Zaterdag heb ik voor het eerst gevlogen met de SLS lipo's en ze doen het super! Hele
verbetering tegenover de oude flightpowers, maar ook net wat beter als de nieuwe
Eon-X flightpower dus ik ben er wel blij mee. Zaterdag met beide Logo's gevlogen
de Logo met YGE regelaar had nog wat last van tail wag dus de gain wat naar beneden
geschroeft, verder hoefde ik eigenlijk niets af te stellen. Het is alleen wel appart
dat de Logo met YGE esc een hoger toerental draait dan de Logo met Jive, terwijl
alle settings iddentiek zijn. Misschien komt het omdat de Kv's van de pyro's net ietsje
verschillend zijn.
Zondag heb ik ondanks de harde wind en de regen zo nu en dan toch 5 vluchten kunnen
doen, voor nu ben ik tevreden over hoe beide heli's vliegen.
Zou zomaar kunnen dat ik me over een paar weken weer ergens iets wil verbeteren. Dus hopelijk kan ik vanaf volgend weekend weer gaan beginnen met het oefenen voor de wedstrijden.
Totaal deze week: 11 (0 Rave - 11 Logo)
Totaal 2010: 57