(Allen die mij en mijn familie hebben gesteund: dank!)
Weer een vervolg!
De binnenkant was al een aantal dagen geleden in de verf gezet. Goed te zien zijn ook de buigrietjes waar ik de lijnen doorheen wil laten lopen:
Daarna is er een dekje gemaakt. Om het geheel straks wat meer body te geven heb ik ook een heuse golfbreker op het voordek gezet:
Het dekje is rood geschilderd, de rand waar straks de opbouw overheen komt is aan de buitenkant rood, aan de binnenkant weer geel geschilderd.
Reden om ook de binnenkant te schilderen is de volgende:
Het schuim is niet bestand tegen de lak die ik straks ga gebruiken om het geheel watervast te maken.
Niet behandeld schuim wordt aangetast.
Omdat ik de romp pas lak nadat ik de onderkant schilder, moet die eerst beschermd worden tegen het water, wanneer ik de waterlijn ga bepalen.
De Footy komt daartoe in een pedaalemmerzak.
Vandaag was het dus zover: de Footy ging te water!
De waterlijn ligt (grofweg) van de onderkant van de rechte boeg tot de knik op de hek. De gehele spiegel blijft dus boven water.
De waterlijn is inmiddels afgetekend op de romp en de onderkant is zwart geschilderd.
(Excuses voor de slechte opname; ik moest flitsen, waardoor de achtergrond schaduw en de zwarte romp onderkant wat slecht te onderscheiden zijn.)
Het rompje ligt dus behoorlijk ver acherover in het water. Ik denk dat dit de vaareigenschappen wel ten goede komt, dus dat is mooi meegenomen.
Wordt vervolgd.....
Wim