Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl

Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2010, 20:25   #122 (permalink)
Ad Bakker
Vriend van modelbouwforum.nl

Ad Bakker's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimg Bekijk bericht
Het was je vast al opgevallen dat ze geen aansluitdraden bevatten, alleen een metalen kapje op de einden.
Beste Wim,

Niet dus....... Zoals je weet gaan de ontwikkelingen op dit gebied zo snel dat het bijna niet bij te houden is. De door mij genoemde eBay winkel heeft ook een behoorlijke range aan SMD leds met bedrading, zie bijvoorbeeld hieronder:
Click the image to open in full size.
Ik heb 10 x 1206 en 10 x 0805 gekocht en de draden zitten er echt aan. Ik heb alleen nog maar geprobeerd of ze het deden, en dat is het geval. Maar ik weet nog niet of ze het voor mij zijn. De bedrading naar één kant is wat ongelukkig, omdat 1 draad over de achterkant loopt, wat toch weer een verdikking geeft. Daarom had ik zitten piekeren of ik toch niet eens "normale" SMD leds zou proberen, en jouw opmerkingen kunnen daar zeker bij helpen (zucht..........., weer een testje erbij, het houdt maar niet op......).

Ik ga eerst eens kijken hoe dun ik zou kunnen werken met deze led met bedrading. Ik ga dat denk ik pas doen als ik het tekeningen voor het boven-promenadedek af heb. De basis van het dek bestaat weer uit berkentriplex (1 mm, ik wil nog kijken of 0,7/0,8 ook zou kunnen) met daarop de geëtste dekken. Daaronder wil ik boven de promenades een verlaagd plafond aanbrengen. Ik heb me daarbij als doel gesteld dat dat niet meer dan 1 mm dik mag zijn (lange mensen zouden anders hun hoofd kunnen stoten). Voorlopig valt het aanpassen van de tekeningen me toch nog tegen. Ondanks het feit dat ik zaken als het inbrengen van de zeeg met Excel heb geautomatideerd, blijft het een hoop handwerk. De communicatie tussen Excel en mijn tekenprogramma (Inkscape) is niet optimaal, en ik begin daardoor langzamerhand eelt op mijn vingertoppen te krijgen van het overtypen van coördinaten.
Genoeg te doen dus, maar er zijn hier wat ontwikkelingen waardoor het onzeker is of ik er de komende tijd veel tijd aan kan besteden. Dat moet ik maar afwachten, en het is tenslotte geen "aangenomen werk". Dat is gelukkig achter de rug. Hoewel ik zuiver formeel nog in functie ben heb ik gelukkig afgelopen week mijn (hopelijk) laatste verplichting wat dat betreft afgerond. Leve de vrijheid dus.

Groet,

Ad
Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch)
Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time"
Ad Bakker is offline   Met citaat reageren

Statistieken
Leden: 21.802
Discussies: 104.906
We verwelkomen onze meest recente forumlid, giek2000
Recente Topics
Ga naar eerst nieuwe bericht Klappropeller maat 14x8...
21 mei 2012 10:06
door Helijunk
Ga naar eerst nieuwe bericht Blade mCPx V2 RTF met...
26 maart 2012 16:10
door basje161
Ga naar eerst nieuwe bericht Trf 416 we
16 mei 2012 23:53
door Kevin rc
Ga naar eerst nieuwe bericht uit verkoop
27 mei 2012 00:33
door martijnoss
Ga naar eerst nieuwe bericht EMCR Rozenburg,...
14 oktober 2009 09:58
door Alexzzz
Ga naar eerst nieuwe bericht Uitleg/exploded view...
9 mei 2012 12:30
door KaiWissink
Ga naar eerst nieuwe bericht Nieuwe DFC kop op...
8 februari 2012 15:18
door Sirolf
Ga naar eerst nieuwe bericht Multiplex Twister EDF Jet
7 mei 2012 23:24
door Justinb81
Ga naar eerst nieuwe bericht T Rex 700 fbl kopen?
26 mei 2012 12:26
door Heli-Uwe
Ga naar eerst nieuwe bericht Motor-regelaar?
21 mei 2012 19:58
door JPV
Showcases in database
Total ShowCases: 866