Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ger Kovacs Hé Renéetje, mooi man, gefeliciteerd met jullie eigengebouwde turbine maiden flight, zoveel doen doen het jullie niet na, enne die voldoening hé als de kist werkelijk in de lucht hangt.
Heb het filmpje een paar keer bekeken, je broer Henkie vliegt net zoals ik het doe vrij grof aan en blijft net zolang correctie's doen totdat de kist er werkelijk klaar voor is om neer te zetten, m.a.w. blijven sturen en dan maak je de boterzachtste landingen, goed gedaan, na nog 10 landingen met de Formost landt je hem met de handen op de rug  zo makkelijk vliegt de kist.
Maar op zo'n maiden-landing heb je er graag wat snelheid op om te kunnen corrigeren.
Die positieve nose-up kan geen kwaad, je moet alleen altijd de snelheid eruit halen als je land anders landt je vaak 3 keer  kwestie van wennen, maar met starten heb je een mega voordeel, is tie zo los en overtrekken doet tie niet.
Henk??? al 40 jaar RC vlieger, ik kom net kijken dan
Groet Ger, enne many happy flights toegewenst. |
Ook martin Rik en Berto bedankt natuurlijk,positive reacties zijn natuurlijk altijd welkom.
Komende week gaan we weer brullen met die spullen en dan zal ook ik eraan moeten geloven de formost te starten en te landen.
Eindelijk gaat het met de turbine,s de goede kant op lopen nu zonder problemen en betrouwbaar, 'want oh oh oh als turbine stopt geeft dat niet bepaald een gevoel van zekerheid wat echt een must is.
Ook heb ik de flightcam2 onder de vleugeltip geplakt,dus wie weet komen er nog mooie beelden bij.
gr reneeeeeeeetje