Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sandermt2 Ik krijg eigenlijk meer en meer de indruk dat de spellingsdiscussie of de discussie mbt dyslexie hier stilaan een taboe wordt.
Dit schrijf ik met in het achterhoofd een topic waarin ik juist gereageerd heb (in het auto gedeelte), maar waarop ik meteen berispt werd.
Het is de laatste tijd zo dat degenen die hun tekst lui en laks schrijven zonder enige aandacht te besteden aan de zinsbouw, er zonder enige waarschuwing van af komen. Terwijl als er dan iemand een reactie geeft op diezelfde foutieve zinsbouw, diegene verweten wordt "een slechte sfeer te creëren ".
Is het dan zo moeilijk om als moderator ook een keer duidelijk te stellen welke schrijfwijzen nu nog door de beugel kunnen en welke niet? Kunnen de schrijvers van die posts niet ook een keer erop gewezen worden? (let op mijn woordkeuze, ik zeg niet 'gestraft' worden)
Vooral als er dyslexie in het spel komt, schijnen velen nogal "laf" de andere richting uit te kijken.
En daarbij zal ik dan ook nog maar vermelden dat het nooit de bedoeling zal zijn hier perfect Nederlands te schrijven, maar je kunt tenminste wel een poging doen of de nodige maatregelen treffen om jezelf verstaanbaar te maken. (Ik vind overigens de manier van schrijven ook vaak een weerspiegeling van iemands persoonlijkheid... Dat is misschien ook iets om bij stil te staan?) |
Ik heb even gedacht of ik moest reageren maar doe het toch even. Ja, je kreeg van mij een waarschuwing. Dit heeft verder niemand gezien zoals jij ook niet kunt weten of andere een waarschuwing krijgen. Er gebeurt dus meer dan er op het eerste gezicht te zien is. Ik denk dat de meeste keren dat iemand wordt aangesproken het via pb gaat. Als iedereen dus denkt om maar openlijk elke poster op spelfouten te moeten afrekenen krijgen we dus die negatieve stemming die we allemaal niet willen. Als een post je irriteert kun je deze of negeren of de beroemde driehoek gebruiken, de mods kunnen dan ingrijpen. Denk dan niet dat het altijd in het openbaar gebeurt, soms wel maar vaak ook onzichtbaar.
Het lijkt erop of je het nu over de boeg wilt gooien dat de discussie mbt dyslexie taboe is maar dat is flauw. Zoals ik al zei, je weet helemaal niet of iemand gewaarschuwd wordt en de waarschuwing was echt niet omdat dit de eerste keer was.....
Maar deze discussie hoeven we hier niet te voeren, voor je het weet wordt het een welles/nietes spelletje.