Als je iets schrijft op het Modelbouwforum, dan heb je iets te melden. Dan wil je dat je bericht wordt gelezen en dat er wordt gereageerd. Je bericht moet je dan zo aantrekkelijk mogelijk verpakken.
Elke winkelier die iets wil verkopen weet dat allang. Die zet zijn producten zo aantrekkelijk mogelijk neer in een uitnodigende omgeving.
Een zo foutloos mogelijk geschreven bericht, met hoofdletters en leestekens leest makkelijk en nodigt uit tot reageren. Als de schrijver van een bericht al geen energie in zijn bericht wil stoppen, wat verwacht hij dan van de lezer? Dat die de energie die de schrijver er niet in wil stoppen op moet brengen? Bij mij werkt het zo niet. Als ik niet vlot over berichten heen kan lezen sla ik ze simpelweg over. Dat zullen vele lezers doen.
Dat niet iedereen de Nederlandse taal even goed machtig is is op zich geen probleem. Over d's en dt's zal ik niet klagen. Waar het eigenlijk om gaat is dan uit een bericht blijkt dan de schrijver de lezer serieus neemt. Uit een bericht, eventueel met fouten, blijkt dit snel genoeg.
Aanvulling:
Met het bovenstaande bericht van Brutus ben ik het wel eens. Wil daar nog iets op aan vullen. Een bericht dat begint met "Heeyyy'' , heeft de schrijver blijkbaar niet voor mij bedoeld. Zo kies je, misschien onbewust, een doelgroep van lezers.
Laatst gewijzigd door N.P.S.; 15 maart 2010 om 10:57 |