Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bronsky Het is gelukt! Omschakelbaar tussen 2,4 gHz en 35 mHz.
De volgende schakeling is in de FX18 gebouwd. Hierbij wordt zowel de + als de - geschakeld tussen 35 mHz en 2,4 gHz.
De toegepaste schakelaar is een dubbelpolige tweestanden veiligheidsschakelaar. Zoiets als deze maar dan dubbelpolig.
Het kabeltjes van het processorboard naar de schakelaar liep orgineel rechtstreeks naar de 35 mHz HF gedeelte. Deze is nu dus onderbroken en loopt naar de middelste pennen van de schakelaar.
Vanaf de bovenste en onderste twee polen lopen de + en - van resp. de 35 mHz en de 2,4 gHz (Assan) module.
Het PPM signaal t.b.v. 2,4 gHz wordt afgetapt van de middelste pen van de jack-plug socket. Zie onderstaande foto. Het oranje draadje is het PPM signaal.
Wellicht hebben mede FX18 eigenaren hier iets aan... |
Hallo Ik heb inmiddels ook mijn assan module binnen voor ombouw naar 2,4 Ghz. En ik wil ook mijn zender nog kunnen gebruiken voor 35 Mhz. Het schema van de schakelaar is wel duidelijk. Maar waar zitten de +en - draden van de procesor board. Die dan op schakelaar gesoldeerd moeten worden. bij voorbaat dank voor het antwoord.