Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3w_flyer Ik heb jaren zweefgevlogen in't echt, op onze club gebruikte men dit systeem op een piper pawnee.
even proberen neer te typen hoe dit werkte :
In volledig uitgetrokken toestand zat nog een paar toeren op de winchrol en zat een stevige knoop net voor die metalen plaat.
Hierdoor kwam geen enkele kracht op de winch en kon in geval van nood, de piloot de standaard sleephaak met de standaard hendel losgooien. |
Dit klinkt mij niet juist. (of ik begrijp het verkeerd, hoe kan hij ontkoppeld worden als de kabel vast zit met een knoop voor die metalen plaat ?)
Maar ik ben er bijna zeker van dat de sleepkabel in geval van nood dmv een mechanisme achter aan de staart doorgekapt wordt (waar de kabel uit de buis komt)
@ arjan Bij de 1:1 loopt er een rechte buis van de kabelrol tot achter in de staart.
Bij een model moet je er dan wel opletten dat die lus door de buis moet kunnen en niet kan blijven haken ergens , als je ingeval van nood toch moet ontkoppelen
Ziet er mooi uit dat oprol systeem, ik vraag me af hoe dat de motor wordt uitgeschakeld als de kabel volledig is opgerold ? (dmv een druk rol met switch op de kabel (touw))