Hoi allemaal,
vandaag nog eens wat verder gedaan met het kruis, alhoewel weer niet veel tijd gehad.
Allereerst het motorschot er uit gehaald omdat dat volledig los zat. Ik wil het volledig vervangen om zeker te zijn dat het niet meer los kan komen.
Ik ben dan ook de gaatjes beginnen opvullen. Toch met dat kneedbaar hout want in de Gamma vond ik de boven vermelde spullen niet. Maar geen nood, er zijn zo weinig gaten dat het echt het gewicht niet gaat maken .
Dan heb ik even het intrekbaar landingsgestel geprobeerd en heb er wat olie tussen gespoten om het wat soepeler te maken.
Kan echter iemand me vertellen hoe ik de wielpoot vast moet maken in dit systeem ?
Voor de neuspoot heb ik geen ENKEL idee hoe ik dit werkend moet krijgen. Hoe moet de servo dit aansturen ?
Daarne heb ik kapotte neuslat afgesneden en de volledige voorkant gelijmd met 5 minute epoxy. Dit moet nu eerst uitharden. Dan moet de nieuwe neuslijst er op.
Daarna in het bakje voor de servo's nog wat hout gevonden dat los zat en dat dus ook maar even gelijmd.
Het plankje onder de neus, waar het neuswiel in gaat, is ook helemaal kapot. Ik heb dat provisoir bij elkaar geplakt om zo over te tekenen en dan later opnieuw uit te snijden.
Twan, moest je nog mee aan het lezen zijn, kan je me dan even antwoorden op volgende vraagjes ?
1. Welke servo gebruikte je voor het hoogdlandingsgestel ? Een sterke zware ? En voor de neuspoot ?
2. Had jij de balsa plankjes met doek en epoxy ingesmeerd ?
Ik hoop woensdag opnieuw de tijd te vinden om te gaan schuren met een fijnere korrel om dan klaar te zijn om te spuiten ! Wie kan me helpen met hem terug te spuiten daarna ? Ik kan het alleszins niet ...
Groetjes,
Davy