Hey Twan,
ik heb geen ervaring met glasmat noch G4. Dus dat zal ik niet (kunnen) gebruiken.
Vandaag nog wat verder gewerkt en toch al een aantal probleempjes tegengekomen.
Allereerst de motor. Bij mijn vorige vliegende kruis, was de speling tussen de romp en de prop echt miniem. Als ik dit nu probeer te imiteren met de electro motor (zie foto1), dan raakt de motor de binnenkant van de romp. Deze gaat vooraan een beetje naar onder taps.
Ik heb ook een nieuw motorschot gemaakt (firewall) en als ik deze op dezelfde plaats zou zetten als waar de andere stond en ik de motor zo ver mogelijk naar achter breng, raakt die nog steeds de binnenkant van de romp.
Als ik het schot verder naar achter zou zetten en zodoende ervoor zorg dat de motor de romp niet raakt, dan is de prophouder veel te ver naar achter om de prop te monteren.
Ben benieuwd hoe ik dit moet gaan oplossen ? Idee ?
Onlangs heb ik bij UH een 180 graden servo gekocht, die naar het schijnt dient voor landingsgestellen zoals hier in het kruis. Ik heb er een servohouder voor gemaakt. Ik moet even checken of de servo krachtig genoeg is. Ook moet ik gaan zoeken hoe ik deze het best moet installeren, sowieso waarschijnlijk op de kop (zie 3de foto hieronder) ...
Er is 1 voordeel, er is reeds een "vak" voorzien waar voordien de tank instak. Deze kan ik gebruiken voor de lipo batterij. Alleen moet ik dit bakje voorzien om de lipo er uit te kunnen halen. Daarom geprobeerd om een systeem te maken waarbij de voorkant d.m.v. een lipje onder de rand schuift en dan achteraan een cockpit systeem gemaakt. Dit moet nog aangepast worden, want het plaatje gaat nog vrij bol staan.
Wordt vervolgd.
Davy