En weer een week voorbij!
Deze week helaas niet met de Rave kunnen vliegen omdat die nogsteeds op onderdelen
wacht na de crash van vorige week.
Wel heb ik deze week Tjerk zo gek gekregen om met mij mee te gaan naar de Pitchbrothers
Smackdown in Denemarken, begin Mei. Daar heb ik nu al reuze veel zin aan!
Zaterdag had ik niet zoveel tijd om te vliegen, en heb ik dus redelijk snel achter
elkaar gevlogen. Uiteindelijk had ik 5 vluchten binnen 1 uur gedaan. Van de 5 vluchten
heb ik er 3 besteed aan het oefenen van set figuren en de andere 2 een beetje "gespeeld".
Vooral bij de laatste vlucht merkte ik dat het zo snel achter elkaar
vliegen wel zijn tol eist kwa concentratie.
Zondag naar de meeting in Almere geweest. Ondanks de harde wind was het toch erg
gezellig en werd er vollop gevlogen. In totaal heb ik 6 vluchtjes gedaan waarvan 1tje besteed aan de set figuren,
de andere een beetje gefreestyled en gespeeld met de wind door een zo groot mogelijke
loopings proberen te maken, dit lukte redelijk goed.
Tijdens de meeting heeft Dirk de toerentallen van beide Logo's gemeten, dit waren de resultaten:
Logo 1: 2180 rpm (zakt niet verder in dan 2100 rpm, Kontronik Jive 80HV)
Logo 2: 2350 rpm (zakt niet verder in dan 2250 rpm, YGE 120HV)
De rpm's zijn dus erg constand! Maar het toerental van Logo 2 is toch redelijk hoog,
ik denk dat ik daar nog eens een kleiner pinion op ga proberen te zetten. Ondanks het
hoge toerental haal ik wel nog een vliegtijd van ruim 5 minuten.
Al met al een erg leuke dag gehad in Almere, en nu op naar de volgende meeting met
hopelijk iets beter weer!
Totaal deze week: 11
Totaal 2010: 81
|