Nou, mijn EZ vliegt met een S380 motor van unitedhobbies (de 2200KV die elders in dit draadje genoemd wordt) en een 5.5x5.5 Graupner camprop op 3S2200 lipo's en dat gaat omhoog in een hoek van 60 graden; ailerons heb ik er (nog) niet op zitten maar ik weet van mijn vorige EZ dat dat qua rollen niet veel uitmaakt, voornamelijk door de vorm van de vleugel(tip)s en de positie van de vleugel. Natuurlijk zal het iets makkelijker gaan door een sterkere motor (bij mij ongeveer 900g thrust) omdat je het toestel dan makkelijker op het richtingroer in de lucht houdt dus als je de grotere prop kwijt kunt valt het te proberen.
Overigens, het profiel van de space scooter is inderdaad dikker maar volgens mij ook gelijk aan boven- en onderzijde. Het profiel van de EZ is extreem "dragend", vlak aan de onderkant en heel bol aan de bovenkant. Ik kon met mijn vorige EZ wel op de kop vliegen maar daar was extreem veel elevator down voor nodig anders viel 'ie er in een halve loop zo weer uit.