@ Ad,
Leuk te horen dat je dit lijntje volgt, ik volg namelijk al sinds het begin jouw lijntje van de Rotterdam. Misschien wel logisch, beide schepen zijn tijdgenoten.
Ik kan me voorstellen dat deze bouwmethode ook voor jouw sloepen bruikbaar is. Je grootste probleem is denk ik je mal. Ik denk dat bij zulke kleine rompjes de methode van vacuumtrekken onvoldoende detail geeft. Misschien eerst hout, daar een mal van maken met epoxy en daar dan in lamineren?
Voordeel van de methode is in elk geval het lage gewicht terwijl de sloepen meestal vrij hoog op de opbouw liggen.
Inmiddels ben ik ook aan het experimenteren met de patrijspoorten en heb nu een oplossing. De patrijspoorten worden gemaakt van kleine zeilringen. Deze heb ik in de kleur van de romp geschilderd. Daarna worden ze met de buitenkant op plakband geplakt en laat ik ze van de achterzijde vollopen met epoxy. Het plakband zorgt voor een spiegelglad "glas" oppervlak. De patrijspoorten worden straks als compleet geheel in de gaten in de romp geduwd zolang de verf nog nat is. Ik zal de volgende keer even een foto bijplaatsen ter verduidelijking
Groeten,
Marco