Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Remo Heb zelf wel is een autorotatie nodig gehad toen ik een accu ! verloor in de lucht |
Dude! Dat je nog kan landen dan, mijn E-kisten gebruiken de accu om de CoG goed te krijgen... Geen accu = geen balans = dikke doei
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Remo Als je een beginner bent, maak je dan maar niet zo druk over die pitch en throttlecurves, is ook meer voor machines met meer motorvermogen. Eerst maar is leren vliegen. |
Toch wel, geen curve = niet vliegen

Ik heb mezelf ook leren vliegen, en een van de dingen die je jezelf moet aanleren imho is dat je heli perfect moet zijn afgesteld. Je hebt immers niemand in de buurt die je kan helpen zien wat er mis is...
Voor de absolute beginner is een -4/0/+9 curve imho het beste, een beetje negatief anders kom je niet beneden met wat wind maar te weinig negatief om je kist na een brainfart te moeten uitgraven. Na het stadium hooveren gelijk een -10/0/+10 curve erin en wennen aan je toekomstige curve

Throttle curve is ook best belangrijk, te weinig headspeed en je vliegt met een lekke badspons...
Just my $0.02