Hallo Jan,
ik laat het idee van de 130cm varen

dan gaan we maar voor de 90cm versie, moet wel leuk blijven hier in huis.
ik heb op internet "lopen" zoeken naar wat ik nodig zou hebben kwa maat motoren.
en ik kwam een Bekende tegen.
Citaat:
15 focused, op 27/10/2009 at 09:35 Belangrijk gegeven voor de boten vanaf 80cm is dat je minimaal een motor nodig hebt die 70mm lang en 36mm doorsnede is , dus alles daarboven is goed , plus de toeren per volt tussen 1400 tot 1900 op 6s lipo , voor 7s lipo 1200 tot 1600 per volt en 8s 1100 tot 1400. Voor 2 polers hoge toeren kleine prop (beetje variërend van het uiteindelijk toerental en aantal lipo`s) , voor 4-6 polers mag de tpv wat lager zijn daar je grotere props kunt gaan draaien en deze ook minder heet worden dan 2 polers. Dus zet even op een rijtje welke motoren (type lengte etc.) en welke tpv ze hebben dan kan je zo mooi een tabelletje maken welke geschikt zijn en welke niet. mvg Michiel. |
dus kan ik al een beetje kijken naar wat er te krijgen is.
Groeten Leon.
Edit:
kb45-08xl 1600kv brushless inrunner motorwe call theirs motors big blues they are 77mm long and 45mm wide with 1600rpm kv and are a 2 pole motor and are very powerfully motor highest rated power is 2000 watts. shaft size is 6mm and the weight is 557 grams we run theirs in model hydroson 4 to 7 cell lipos turning a 40mm to 45 mm prop with fantastic results youWill need to water call the motor . the motor is supplied with esc terminales. als ik het goed begrijp zou dit een redelijke motor zijn.