Ondertussen in Oegstgeest...
Ik heb nu een Hyperion 12s 35C 4200 mah accu binnen, dus er kan weer gevlogen worden met de setup zoals ik het voor ogen had. Ik was er wel achter gekomen dat mn Vbar niet bepaald netjes was afgesteld, en dat komt omdat ik met mn stomme kop kanaal 2 en 3 verwisseld had. Toch vloog hij nog vrij goed.
Ondertussen is de Vbar weer afgesteld, dit keer met -11 tot +11. Op 12s heeft dat extreem veel power, heerlijk om te vliegen dus. Helaas is mijn cyclic management iets te grof tijdens een chaos geweest, waardoor het hoofdtandwiel stripte. Ik ben met mn eigenwijze kop natuurlijk gewoon gaan vliegen zonder counterbearing, want die zit gewoon nog op de post. Het zou dus beter geweest zijn daarop te wachten.
Verder heb ik voor het eerst mn set manouvres netjes kunnen oefenen voor de wedstrijd van volgende week. Over het algemeen ging het wel redelijk, op uitzondering van de chaos na. Mn stickmanagement is blijkbaar nog niet goed genoeg. Ik twijfel nog hoe ik dat ga doen volgende week.
Gelukkig heb ik hem kunnen landen, en had ik nog een tandwiel op voorraad. Na het wisselen heb ik nog een vluchtje kunnen doen, dit keer met beter resultaat.