Hallo iedereen,
ik wil als eerste zeggen dat het een mooi forum is, ik ben blij dat ik hier om goede hulp kan vragen.
Ten eerste heb ik een Stampede VXL met de standaart zender en op dit moment de standaart batterij met verder niets eraan gedaan.
De Stampede is echt een leuke auto, hij is lekker hoog en heeft grote, all-terrain banden, die ook off-road echt goed zijn. Ik rijd met mijn vriend wel vaak in het bos, en daar hebben we een stunt, kleine rechte stukken maar vooral 1 meter hoge 'heuveltjes', die we op en af moeten.
Laatst reed ik met de Lipo van mijn vriend (3s, 2800mah 30c) en na een korte tijd werd het aardig warm en kikte de regelaar in tot safe-mode, en op de auto van mijn vriend deed de batterij het wel. Dat ten eerste omdat ik zelf ook een Lipo wil, en als tweede; er is een deel van mijn ijzerdraad van de ontvanger eraf (verder niets met Lipo te maken), zou iemand voor mij aub de lengte van hun draad (lol) kunnen meten vanaf het deel dat de kabel uit de ontvanger komt, dan kan ik er een stuk terug aan vastmaken. Ik heb de rode VXL met een freq. van 27.045mhz, ofwel kanaal 2. Ik heb last van een onzuiver signaal, en het is begonnen nadat een deel van de kabel eraf ging.
Nog twee dingen; past deze Lipo in onze batterij-houder?
Bionic Batteries 30C 4000mAh LiPo Hard Case LiPo Pack (TRX) BCS30-4000-0201TR
en dan nog, is zo'n 7.4v Lipo wel handiger dan onze standaart 8,4 NiMh, ik wil graag wel langere runtimes met powrrr.
Alvast bedankt en sorry voor de lange post