Flymentor vs. GU-365
Intussen heb ik de hand weten te leggen op een GU-365 van Gaui. Een voordeel hierbij is dat je geen laptop nodig hebt, maar in vergelijking met de Flymentor is dit een onding om in te stellen. Het is me ook duidelijk geworden dat deze unit anders werkt dan de Flymentor. De GU zorgt dat de heli de koers blijft volgen die hij op dat moment heeft, de Flymentor doet dit ook maar zal altijd weer naar horizontaal toe willen stabiliseren als je de knuppel loslaat. De GU lijkt enorm gevoelig voor storingen, terwijl de Flymentor daar nog geen enkel blijk van heeft gegeven ook al houd ik hem naast de werkende ESC of een servo ofzo.
De geringe zichtbare reactieverschillen doen me afvragen waarom een Flymentor niet geschikt zou zijn voor een FBL kop. Ik snap dat er mogelijk andere instellingen nodig zijn, maar in feite zijn het ook maar gewoon 3 heading hold gyro's die de kop stabiel maken. Ik las een stukje op internet van een Duitse vlieger die er succes mee had op een FBL, maar dat kan ik nu even niet meer vinden helaas. Mogelijk dat ik op een later moment, wanneer ik meer tijd heb, dit ga proberen met de Flymentor en de Eco8 opbouw naar FBL. Daar moet ik nog wel FBL bladen voor hebben dan.
|