Ik had gisteren ineens een raar probleem met mijn Protector S2. Vlieg en laadtijden waren de laatste tijd al wat aan de korte kant, maar ik weet dit eerst aan het slijten van de lipo. Ik had wel eens gelezen dat je na 50 cycli soms al 50 tot 80 % capaciteit kan hebben ingeleverd. Dus maar een nieuwe accu erin, opgeladen, laadtijd weer netjes ruim 35 minuten, dus ik had al hoge verwachtingen. Maar bij de eerste testvlucht was het na anderhalve minuut al mis, en kon ik de heli maar net 10 cm boven de grond houden.
Ik dacht toen dat het misschien aan de batterijen in de zender lag, gaven per stuk iets minder dan 1.5 v aan, dus die vervangen en heli opgeladen. Weer hetzelfde. Nu vandaag de heli weer opgeladen (duurde nu weer wel 35 minuten) en vliegen was weer als vanouds, ronde de 5 minuten, zonder dat ik iets heb veranderd. Iemand dit al eens meegemaakt? Is er misschien iets in de heli gereset, waardoor hij nu weer normaal reageert? Ik zou er graag achter komen, want mijn reserve Protector S2 heeft precies hetzelfde, ook na het vervangen van de accu, en die vliegt nog steeds nog maar net 2 minuten...
Ik laad trouwens altijd via USB, dus niet via de afstandbediening.
|